چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ |۲۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 31, 2024

مراسم بزرگداشت ارتحال حجت الاسلام خیرالله نیکخواه، از اساتید حوزه و دانشگاه و مبلغین، در مسجد آیت الله العظمی بهجت(ره)، در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین گودرزی، از فضلای حوزه، طی سخنانی در این مراسم گفت: خداوند از ابتدای خلقت انسان بر روی کره خاکی، پیامبران را برای هدایت بشر فرستاد تا به بی­راهه­ نرود.

وی ادامه داد: بشر هرچه این مسیر را طی کرد، مجهولاتی در ذهنش پیدا شد که برای حل آن ها ناچار به تفحص و مباحثه شد.

سخنران این مراسم افزود : یکی از امانت هایی که خداوند در انسان به ودیعه گذاشته است، حب ذات است که باعث می­شود انسان در مسیر کمال حرکت و از بدی ها دوری کند.

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی خاطرنشان کرد: حب ذات باعث می شود انسان به دنبال رسیدن به حیات جاودانه باشد؛ چرا که جسم خاکی فنا پذیر است.

وی یادآور شد: قرآن می­ فرماید اگر می­ خواهید از کسانی باشید که روحتان وسعت پیدا کند و حیات طیبه داشته باشید، باید عالم ربانی و خدا ترس باشید، آن گاه وارد دایره ایمان شده و حیات طیبه پیدا می کنید.

سخنران این مراسم با بیان این که طبق آنچه از آیات قرآن برداشت می­ شود انسان ها چند گروه هستند، ابراز داشت: بعضی فقط عالم اند و اهل عمل نیستند، برخی هم اهل عمل اند، اما علم ندارند، گروهی نه اهل علم اند و نه عمل، ولی عده ای هم اهل علم اند و هم عمل؛ این افراد عمل صالح انجام می­ دهند و پاداش عملشان حیات طیبه است.

یادآور می شود، حجت الاسلام نیکخواه از اساتید حوزه و دانشگاه و مبلغین حوزه علمیه قم، در محور بویین زهرا - ساوه دچار سانحه رانندگی شد و به دیار باقی شتافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha